Autor Tema: VITA, 3ds i el futur de la gran 'N' [conversa twittaire d'aquest matí]  (Llegit 405 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Moroboshi

• Reconegut
  • Missatges: 453
    • Veure Perfil
    • 3 Botons i START
Re:VITA, 3ds i el futur de la gran 'N' [conversa twittaire d'aquest matí]
« Respondre #15 el: Gener 05, 2012, 10:41:38 am »
Spider-Jan, és el que dic, que a cadascú li crida el que li crida i que és respectable.

A mi, per exemple, sí que m'agrada el continuisme, vull Marios Karts fins que em mori, he he...

No sé si realment estan mortes les consoles, o si més no si això passarà tan aviat com els defensors de tablets i smartphones es pensen. També estava acabat el llibre de paper, i espero que en realitat convisqui amb els e-readers pacíficament com està fent ara. En tot cas el preu de la tecnologia hi té molt a veure. Jo no em puc permetre, per exemple, un smartphone de cap companyia. Comprar una portàtil de 169 euros que em duri 5-6 anys sí. I sóc dels que compren els jocs, eh? Res de pirateria. Els compro fora de l'estat espanyol, perquè ximple no sóc, però els compro.

Potser sóc jo, que em defineixo com una persona conciliadora, però defenso que hi hagi opcions per a tothom, que no ens obliguin a passar pels smartphones si no volem, que no ens facin comprar DLC (batalla ja perduda, em temo), que cada companyia aposti pel que vulgui i que els usuaris siguem els que triem en base a això.

A partir d'aquí, sí, estirades d'orelles: Nintendo, fes més jocs per a adults (estic d'acord amb què moltes vendes de la Wii són pel Wii Sports i poca cosa més, per tant un joc caríssim, 250 euros que valia abans, i moltes DS que hi ha a les cases de la gent estan acompanyades pel Brain Training i algun dels jocs d'animalz). Sony, deixa de basar el catàleg de les teves portàtils en ports o versions descafeïnades, i Microsoft... posa l'online de franc, collons, que ja no tens excusa.

Desconnectat Spider-Jan

• Redactor
  • Com a casa
  • Missatges: 1.701
    • Veure Perfil
    • TOTS ELS MONSTRES DINS L'ARMARI
« Respondre #16 el: Gener 05, 2012, 11:08:56 am »
Spider-Jan, és el que dic, que a cadascú li crida el que li crida i que és respectable.

A mi, per exemple, sí que m'agrada el continuisme, vull Marios Karts fins que em mori, he he...

A mi m'agraden els jocs de Mario. Però no en tinc prou i en puc passar, perquè ja he jugat grans jocs de Mario i no trobo que els nous jocs del llauner del bigoti m'estiguin oferint coses realment noves, sinó el mateix de sempre posat al dia, més i millor. Un dia d'aquests caurà el Mario 3D Land per a 3DS i el Paper Mario em sembla graciós, també... Però no m'he comprat 3DS per a jugar-hi, em van cridar els jocs de Capcom, que, majoritàriament, no deixen de ser versions portàtils de jocs que m'agraden. En canvi hi ha altra mena de títols que no em vull perdre, i que Nintendo no m'ofereix. No sóc cap incondicional del poder gràfic, eh, segueixo jugant a PS2, especialment... I em segueix oferint més que no pas Wii.

Resulta que s'ha criticat molt el paper de les third parties en el catàleg de Wii i DS, però si ens fixem en el que hi ha aportat Nintendo... Com diu en jalabop...

Tinc ganes de Mario, Starfox i de Zelda però COLLONS són les mateixes sagues de SEMPRE!!!!!

... Per no dir que no desaprofiten l'ocasió de reciclar els mateixos jocs per a les noves plataformes.

Desconnectat Roger

• Administrator
  • Com a casa
  • Missatges: 15.378
    • Veure Perfil
    • ara VaDeJocs
« Respondre #17 el: Gener 05, 2012, 02:23:09 pm »
De moment és la que he practicat (quan la nena em deixa (i no és gaire)) en el que portem de generació actual. Tinc ganes de 3DS però els motius que em conviden a comprar-la són, paradoxalment, els mateixos que em poden fer desistir i no deixar-me dur pels meus instints més baixos. El continuisme. Tinc ganes de Mario, Starfox i de Zelda però COLLONS són les mateixes sagues de SEMPRE!!!!! Nintendo (convido a qualsevol altre desenvolupador) feu alguna cosa nova!!!!   

Però mira què passa quan algú s'arrisca a fer quelcom diferent. Passa desaparcebut. Anomena'm sagues que no siguin de Nintendo que hagin perdurat en la història. A mi no me'n ve cap ara mateix i en canvi recordo intents com per exemple, el videojoc Mad World que essent un gran videojoc no ha passat a la història per això, sinó per ser un oblidat dels jugadors.

En quant a les portàtils, com que el títol diu VITA i 3DS passo a aquestes:

1 - VITA
Em crida l'atenció, però sabeu perquè? Perquè l'han ensenyat amb un nou uncharted. Sinó, ni me la miraria.

2 - 3DS
Només me la compraria per jugar a Tintín en català. Per res més. Com diu en Jalabop, estic cansat de Mario Kart, Mario Bros i Mario i els seus amics. L'últim Mario que realment em va aportar quelcom va ser el Paper Mario de Game Cube (El de Wii ja no hi vaig ser a temps)

Desconnectat jalabop

• Com a casa
  • Missatges: 2.129
    • Veure Perfil
« Respondre #18 el: Gener 05, 2012, 03:06:42 pm »
Però mira què passa quan algú s'arrisca a fer quelcom diferent. Passa desaparcebut. Anomena'm sagues que no siguin de Nintendo que hagin perdurat en la història.

Bona part de la culpa és dels qui, tot i rajar, encara les comprem tot i que no sempre siguin tan AAA com diguin els mitjans o la gent. Sembla que ho fem per inèrcia o a bulto. I ara bé quan em contradic  :P. No seran tots AAA però normalment solen gaudir d'un nivell superior a la mitjana que els fa quasi imprescindibles. M'agradaria que terceres companyies fessin jocs (no cal que siguin sagues) interessants (no cal que siguin brillants) i que Nintendo (sabent que sol fer les coses ben fetes) es plantegés fer alguna cosa nova (no cal que novedosa).

Tinc poc temps lliure amb la nena i encara tinc moltes ganes de jugar. Així que ara, si ja ho era abans, em toca ser molt primmirat i sibarita amb els jocs que escullo.  ;)
Ja no tinc signatura...

Desconnectat Zonker

• Com a casa
  • Missatges: 6.541
  • It's gonna be LEGEND... wait for it... DARY!
    • Veure Perfil
    • Forum Vadejocs
« Respondre #19 el: Gener 05, 2012, 04:29:27 pm »
Els Marios estan molt bé, però punyeta, s'ha de fer alguna cosa més, alguna cosa diferent. Fa poc vaig anar a Barcelona i em vaig estar a la casa d'un amic, per allí tenien la 64 i el Mario Kart, ens ho vam passar teta. El que vull dir es que no és el mateix un Goldeneye 64 que un Call of Duty, però en canvi el Mario 64 i el Mario Galaxy... i el Smash Bros? La diversió és infinita però també ho era el primer que va sortir per la 64. I de fet crec que els canvis en les sagues Nintenderes entre la 64 i la GC encara van ser més o menys notables, però entre la GC i la Wii em semblen directament idèntics.

Per mi les sagues Nintendo ja no justifiquen la compra d'una consola. Una consola que a més a més no té cap altre justificant de compra, perquè ni centre multimèdia, ni tele per internet, ni res de res. I el mateix rollo l'aplico a la DS. Potser si portés tota la vida jugant a Monster Hunters' i GTAs, Halos i Call of Dutys ni la PSP ni la 360 m'atreurien com m'atreuen, però el cas es que de tant en tan necessites que t'ofereixin alguna cosa nova, i per a mi un comandament no justifica res.

Apart, això ja és personal, dono a Nintendo gran part del merit de que les coses estiguin canviat pel que fa a maneres de control, si no fos per ells i el seu exit ni Move (que es una copia del Wiimote) ni Kinect (Eyetoy millorat) existirien. Dit això, trobo el Wiimote incomodo i poc funcional. Trobo bastant més interessant la idea del Sixaxis (recordeu?), mando tradicional i xuteu-lo de sensors, a partir d'aquí, desenvolupadors al poder. Sol que el Sixaxis feia fàstic per els sensors, però la idea m'agradava.

De portàtils jo sempre n'he tingut una, aquesta serà la primera generació que tinc clar com l'aigua que no me'n compraré cap, la PSP ja fa temps que la tenia abandonada (encara sort del Homebrew i els emuladors), i si alguna vegada tinc necessitat de matar el temps, seran 5 minuts, ja en tinc prou amb el mòbil.
De sobretaula crec que si que en compraré una, perquè ni que no hi jugui amb la mateixa freqüència amb que hi jugava fins ara com que segur que oferiran mil coses més apart de jocs per una banda o una altra li acabaré donant un bon ús. No vull ficar-hi la ma al foc, però gairebé segur que no serà el nou experiment de la Nintendo. Qui ho diria, amb lo Nintendero que era jo, però es que ara mateix estic com el Spider, res, absolutament res del que fan em crida l'atenció el més mínim.

Noves signatures amb gamercard a: http://www.xboxlc.com/

Desconnectat parufito

• Com a casa
  • Missatges: 932
  • http://www.parufito.info
    • Veure Perfil
    • Parufito.info
« Respondre #20 el: Gener 05, 2012, 04:33:05 pm »
mireu, acabo de trobar això, m'ha fet pensar en vosaltres ;)

http://feedproxy.google.com/~r/Esferaiphone/~3/yuYp6PY3zOw/

no ho trobaríeu incòmode també? a part del desgast de bateria tant pel pad com pel mòbil amb bluetooth, el fet d'haver de portar l'accessori al damunt...

Desconnectat Zonker

• Com a casa
    • Veure Perfil
    • Forum Vadejocs
« Respondre #21 el: Gener 05, 2012, 08:44:12 pm »
mireu, acabo de trobar això, m'ha fet pensar en vosaltres ;)

http://feedproxy.google.com/~r/Esferaiphone/~3/yuYp6PY3zOw/

no ho trobaríeu incòmode també? a part del desgast de bateria tant pel pad com pel mòbil amb bluetooth, el fet d'haver de portar l'accessori al damunt...
Bé, mira la 3DS que se suposa que es una consola i li has d'afegir un bon mamotreco per tenir el segon stick. Segur que amb el temps un artilugi així anirà incorporat de manera perfecta al telefon i no et caldrà preocupar per accessoris, es qüestio de temps diria jo.

Desconnectat MutenRa

• Administrator
  • Com a casa
  • Missatges: 1.411
    • Veure Perfil
« Respondre #22 el: Gener 05, 2012, 09:17:14 pm »
Els comandaments accessoris per a mòbils encara no són perfectes, però sí que estan marcant el camí. I el camí és l'encertat, només falta que algú l'encerti amb el disseny i els altres s'hi tirin darrera a copiar.

Desconnectat Zonker

• Com a casa
    • Veure Perfil
    • Forum Vadejocs
« Respondre #23 el: Gener 05, 2012, 11:31:45 pm »
Els comandaments accessoris per a mòbils encara no són perfectes, però sí que estan marcant el camí. I el camí és l'encertat, només falta que algú l'encerti amb el disseny i els altres s'hi tirin darrera a copiar.
Amén company, estem envoltats de fanàtics tradicionalistes que segueixen els dogmes de la moral videoconsolista del segle XX. Obriu els ulls davant l'única veritat insensats!

Desconnectat Roger

• Administrator
  • Com a casa
    • Veure Perfil
    • ara VaDeJocs
« Respondre #24 el: Gener 06, 2012, 07:50:00 am »
Amén company, estem envoltats de fanàtics tradicionalistes que segueixen els dogmes de la moral videoconsolista del segle XX. Obriu els ulls davant l'única veritat insensats!

doncs jo crec que no, que el què han de fer és dissenyar bons videojocs que es puguin controlar comodament amb la pantalla tàctil i sense la limitació de pads i botons. Ho veig amb la petita de la casa, fa anar el Windows Phone, el iPhone i l'iPad com vol es posa els seus jocs, els seus vídeos. Crec que aquest és el futur i que els pads desapareixeran tard o d'hora. Els que venen darrera nostra no voldran una andròmina com la que ens ha ensenyat en parufito o com les que fem servir ara mateix.

Precisament vaig fer un artícle sobre això la setmana passada: http://vadejocs.ara.cat/versioalfa/2011/12/30/els-menuts-de-casa-els-videojocs-i-lexperiencia-de-ser-pare/

Desconnectat Spider-Jan

• Redactor
  • Com a casa
  • Missatges: 1.701
    • Veure Perfil
    • TOTS ELS MONSTRES DINS L'ARMARI
« Respondre #25 el: Gener 06, 2012, 08:11:50 am »
Roger, sobre "el futur" que pronostiques:

Totalment d'acord que el control tàctil és idoni per a la quitxalla, totalment d'acord que és molt més directe. Ara bé, no hi ha, per ara, cap solució millor que el comandament per a molts jocs. El control tàctil en un joc de trets, per exemple, no és  còmode, no és funcional i està molt lluny de ser òptim. El problema del control tàctil és que requereix una superfície sensible propera des de la qual entris les dades. Per tant, si no jugues en una tauleta tàctil seguiràs necessitant un comandament, encara que sigui tàctil. I si em dius que el futur és el control gestual et diré que segueix essent imprecís i que probablement sempre ho serà més que no pas un comandament tradicional.

Que les tauletes tàctils siguin una gran troballa no ho pot negar ningú, a aquestes alçades, em temo, però aventurar que un o altre tipus de control acabi per substituir-ne d'altres em sembla agosarat. Sobretot quan ens trobem que hi ha determinats sistemes de control no serveixen per a segons quins jocs.

Desconnectat Zonker

• Com a casa
    • Veure Perfil
    • Forum Vadejocs
« Respondre #26 el: Gener 06, 2012, 05:21:44 pm »
Jo aposto més per un pad tradicional amb botons i una pantalleta tactil al mig que no pas per un control tactil exclusiu. Alerta! He dit PANTALLETA! No "PANTALLOT AMB BOTONETS" com el que està fent Nintendo. A veure, si volem la màxima precisió i possibilitats agafem un ratolí i un teclat, però punyeta, ficar-te al sofà amb un ratolí i un teclat no és còmode ni pràctic, així que ens quedarem amb els mandos.
Jo no m'imagino controlant un shooter amb una pantalla tàctil, principalment per la poca precisió, perquè el teu dit es molt gran, per això es tan difícil dibuixar sobre pantalles tàctils. A més a més, els botons tradicionals tenen la ventatja de que tens un feedback físic, es a dir, gràcies al tacte saps que tens el dit damunt d'un botó. En un mòbil això no importa, perquè estàs mirant a la pantalla del mòbil i per tant saps on tens el dit, però si mires la TV no mires el mando, suposo que et podries acostumar, però no seria igual de còmode. I perds l'element analogic, com substitueixes els sticks i els gatells del darrera?.

Vaja, que per jugar al Fruit Ninja o al Plants vs. Zombies la ostia, però si t'has de fotre amb segons quins jocs ho veig més complicat.

Desconnectat Roger

• Administrator
  • Com a casa
    • Veure Perfil
    • ara VaDeJocs
« Respondre #27 el: Gener 07, 2012, 07:32:46 am »
Segurament, gràcies a Les pantalles tàctils els jocs cambpiaran molt. Que deurien dir els hardcore gamers quan va parèixer el ratpolí?

Jo crec que el disseny de videojocs canviarà per poder utilitzar controls tàctils. I per cert, la precisió de les pantalles digitals és infinitament superior a la d'un controlador tradicional i fins i tot superior a un ratolí, però com tot, cal acostumar-s-hi

Desconnectat jalabop

• Com a casa
  • Missatges: 2.129
    • Veure Perfil
« Respondre #28 el: Gener 09, 2012, 09:24:37 am »
Per força els juganers ens haurem d'acostumar a la dualitat de sistemes entre els comandaments tàctils i els tradicionals de "palanca".  De fet ja està passant ens agradi o no (els de la vella escola som com "l'avi sense nom" tot el dia remugant sobre el nostre passat).  Jo mateix era dels que deia "ostres, és que jugar al Quake sense ratolí és impossible" i ara trobo el més natural del món matar covenants amb el comandament de la 360. Però amb el tema tàctil, per adaptar-lo a tots els escenaris possibles com diu en Roger, els desenvolupadors encara hi han de treballar mooooooltíssim.
« Darrera modificació: Gener 09, 2012, 01:37:28 pm per jalabop »
Ja no tinc signatura...

Desconnectat Roger

• Administrator
  • Com a casa
    • Veure Perfil
    • ara VaDeJocs
« Respondre #29 el: Gener 21, 2012, 09:20:15 am »
Per força els juganers ens haurem d'acostumar a la dualitat de sistemes entre els comandaments tàctils i els tradicionals de "palanca".  De fet ja està passant ens agradi o no (els de la vella escola som com "l'avi sense nom" tot el dia remugant sobre el nostre passat).  Jo mateix era dels que deia "ostres, és que jugar al Quake sense ratolí és impossible" i ara trobo el més natural del món matar covenants amb el comandament de la 360. Però amb el tema tàctil, per adaptar-lo a tots els escenaris possibles com diu en Roger, els desenvolupadors encara hi han de treballar mooooooltíssim.

També t'he de dir, que fa uns dies vaig jugar a un shooter amb PC i caram, quina agilitat i precisió abm el ratolí. els FPS estan molt ben adaptats a les consoles i als seus controls, però quan agafes el ratolí ..... XD